(ســـيرة ذاتية )
البيانات الشخصية :-
الاسم : السيد يوسف يوسف العتربي .
الجنسية : مصرى .
المؤهل : بكالوريوس تجارة شعبة محاسبة
الحالة الاجتماعية : متزوج .
عدد التابعين : 3
قنوات الاتصال جوال :0501963722
الخبرات :-
• من اكتوبر 2011م وحتى الان اعمل مدير مالى بمجموعة صناعية كبرى بالرياض مراجعة موازين المراجعه والحسابات الدورية من موردين وعملاء وعهده وعمل حسابات شهرية وربع سنوية ونصف سنوية وسنويه لكل شركة مستقله بالمجموعة وحسابات مجمعه وعمل وتعديل الدورة المستندية المتعلقة بكل شركة على حدى وعمل ميثاق المرجعه الداخلية بالمجموعه ومستشار مالى الى صاحب المجموعه فى شراء شركات او مصانع وتقيمها وعمل التقارير بالتوصية و التقييم المالي .
• من سبتمبر 2008م الى اكتوبر 2011م مدير مالى فى شركة الشبكات الرقمية للاتصالات بالرياض عمل جميع الحسابات الختاميه والموازنات التقديريه وحسابات مراكز التكلفه لكل مشروع على حده والاشراف على جميع العمليات المحاسبيه عندى علاقات متعدده فى قطاع البنوك وقطاع الاتصالات STC وعندى القدره على عمل علاقات فى مجالات أخرى متعدده .
• من ابريل 2005م الى سبتمبر 2008م مدير قسم الحسابات بشركة التقنية للاتصالات بالرياض القيام بجميع الاعمال المحاسبيه والاشراف على اعمال المحاسبين ومتابعة تسويات البنوك والعهد والصندوق والتسويات الجردية للمخازن ارصدة الموردين والعملاء ومطابقتها واعداد التقارير الشهرية اللازمة لتجهيز الدفعات للمورين ومطالباتنا لدى العملاء وعمل القوائم المالية الختامية وعمل الموازنات التقديرية .
• من فبراير 2002م الى ابريل 2005م محاسب اول ثم رئيس حسابات فى مجموعة شركات السمع للاحباروالواح الطباعة من ضمن مسئولياتى كان الاشراف المباشر على قسم المشتريات المحلية والخارجية من حيث انه يمثل الجزء الاكبر من التدفقات النقدية الخارجة من الشركة ،وايضا على قسم المبيعات وكيفية عمل نظام للعمولات وعمل حد لها وتقسيمها الى نظام الشرائح أو ابتكار نظام جديد لها .
• من يوليو1998م حتى 2002م عملت بمكتب محمد حسن شمس محاسبون ومراجعون قانونيون كمراجع للعديد من الشركات .
المهارات :-
• عملت على معظم البرامج المحاسبية الموجودة داخل المملكه .
• اجادة استخدام الكمبيوتر وحاصل على دورات عديده ودورات برمجه ودورات أخرى .
• اجادة لللغة الانجليزية تحدث وكتابه مع اجادة التعامل مع الحسابات والقوائم المالية باللغة الإنجليزية .
• لدى القدرة على الابتكار فى اساليب العمل وعمل تحديث مستمر فى الدوره المستندية للتتلائم مع نشاط المنشأه .
• قادر على ادارة أي فريق فى العمل حيث ومعى دورات فى الادارة وتحليل مالى .
******************************************************************
القدرات :-
• العمل على دوام كامل او لساعات بعد الدوام وقت الحاجه الى ذلك .
• عندى انتماء للعمل واجيد فن العلاقات مع الاخرين ، وقيادة فريق العمل .
• لدى رخصة قياده سعودية ، واقامه قابله للتحويل ،
الوظيفة المرغوبة :-
• ارغب فى العمل كمدير مالى في شركة كبيرة .
CURRICULUM VITAE
Personal data :
Name : Alsayed Yousef Yousef Al-Atrebi
Nationality : Egyptian.
Qualification : Bachelor of Commerce– Accounting Dept.
Marital Status : Married.
Number of Followers : 3
Mobile Number : 0501963722
Email Address :
Experience:
• From October 2011 till now :
A Financial Manager in a major industrial group in Riyadh. o auditing : Budgets, suppliers a& customers A/C. Making monthly, quarterly , semi-annual and annual reports. I am also a financial consultant for the owner in buying companies or factories and values estimating.
• From September 2008 to October 2011 AD :
A Financial Manager in , Digital Networks Communication company in Riyadh. Doing all final accounts and budgets and a supervisior of all accounting processes. I have multiple relationships in the banking sector and the telecommunications sector and STC.
• From April 2005 to September 2008 :
A Director of the Department of Accounts in technical communications company in Riyadh. Experienced in doing all accounting and supervising and following-up bank adjustments and Testament. Doing Fund and adjustments inventory of stores balances of suppliers. I prepare monthly reports for processing payments for suppliers and customers requests. Also doing final financial statements and budgets.
• February 2002 to April 2005 AD :
A Senior Accountant then a Prime Accountant at Al-Sama Group for Ink and Printing. One of my responsibilities was the direct supervision of the department of local and foreign purchasing, where it represents the bulk of the cash outflow of the company, and also the sales department, and making Commissions System.
• From July 1998 until 2002 :
I worked as a financial many companies at Mohammed Hassan Shams Office.
Skills:
• I worked on most of the existing accounting software inside the kingdom of Saudi Arabia.
• Proficiency in the use of computer and hold numerous courses, programming courses and other courses.
• Proficiency in English language speaking and writing. Proficiency in dealing with accounts and financial statements in English.
• I have the ability to innovate in methods of work and renovation work continuously in the course of the documentary fit with the activity of the facility.
• Able to manage any team in the workplace, as I have courses and experience in management and financial analysis.
Capacities:
• Working full time and extra hours if needed.
• A devoted employee and able to make good work relationship and a good leader of my work team.
• I hold a Saudi driving license.
*transferable Iqama.
The desired position:
Financial Manager at famous company